‘The revolution is lively and alive after 30 years’

2b913f32-9768-45dd-b035-c8c997eefa45موقع المنار

شكلت الثورة الاسلامية في ايران بقيادة الامام الخميني (قده) واحدة من ابرز الاحداث في العالم، فهي قلبت الموازين بما لها من أهمية استراتيجية هائلة، وافرزت الثورة وعي عميق لدى شعوب العالم والمستضعفين في الارض، ومهدت الأرضية لوقوع تغييرات سياسية جذرية، ولولادة حركات التحرر في العالم والمنطقة استمدت قوتها من فكر الامام وثورته.

في الاول من شباط عام 1979 وصل روح الله الموسوي الخميني الى ايران قادما من فرنسا، عاد الإمام إلى أرض الوطن بعد سنوات من النفي، فشهدت إيران أعظم استقبال في التاريخ وشكلت طوابير المستقبلين المليونية الممتدة من مطار طهران إلى جنّة الزهراء لوحة بشرية لن ينساها التاريخ، وتعبيرا عن مدى حب الجماهير وتعلقهم بالامام كيف لا وهو من كان نصير المستضعفين واملهم في الحياة.

Source

Thirty years have passed on the Iranian Revolution, but its reflection is still witnessed day after day worldwide…

At a ceremony marking the anniversary of the Islamic Revolution, President Mahmoud Ahmadinejad said on Saturday that Iran’s Islamic revolution was not limited to its borders. “The revolution is lively and alive after 30 years,” Ahmadinejad stressed.

“We are still at the beginning of the path and greater changes are ahead. This thunderous revolution will continue until justice is implemented,” the Iranian president said. “Although the Islamic revolution happened in Iran it is not limited to Iranian borders,” he emphasized.

Source

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s