18 November 2010

Guardian: BBC (Saudi) “documentary” to be pulled’; via Angry Arab:

‘Furthermore, Ian Black is a Zionist propagandist whose ties to Israeli intelligence have never been hidden.  Let me add that he knows nothing about the Arab world.  Look at him here:  “Today extracts were broadcast on al-Jadeed TV, a pro-Syrian channel.”  Only one as ignorant as Ian Black would identify New TV as “pro-Syrian”–I am certain he got that from MEMRI or from his friends in the Israeli terrorist army.  Let me teach a lesson to Black:  No TV station suffered from the cruelty and pressures of Syrian intelligence in Lebanon like New TV.  In fact, its owner (a secular Arab nationalist billionaire), Tahsin Khayyat, was imprisoned by chief of Syrian intelligence in Lebanon, Rustum Ghazalah during his reign.  Khayyat was accused of spying for Israel because he dared attack the methods of Syrian intelligence.  Why did the BBC nix the the “documentary”? Because the CEO of Al-Akhbar, comrade Ibrahim Amin (a life-long communist for those who mistakenly associate his views with those of Hizbullah) wrote a front page story in Al-Akhbar revealing that this “documentary” which was about to air on BBC was in fact prepared, composed, directed, and produced by none other than Saudi propagandist, `Abdur-Rahman Ar-Rashid (the former editor-in-chief of the mouthpiece of Prince Salman (Ash-Sharq Al-Awsat) and current director of the news channel of the brother-in-law of King Fahd (Al-Arabiyya TV).  I assume someone professional at BBC News realized that a Saudi propagandist is not an objective source regarding matters relating to Hizbullah–or to matters about anything.  In fact, the company of Rashid was the one that produced the hagiographic “documentary” of King `Abdullah that aired on Al-Arabiyyah TV before being nixed by King `Abdullah himself because it featured too much self-serving babbling by Prince Bandar (see the recent book by David Ottaway).  Lastly, there remains this question: why did Ar-Rashid decide to sell it to BBC and not to the tons of Lebanese and Saudi stations that serve Saudi princes?  The answer is simple. He wanted to lend credibility to the propaganda claims of Saudi intelligence.  Would BBC buy from an Iranian state company a “documentary” dealing with Saudi movements in the Middle East?’

Bill Clinton: Haiti’s Neo-Colonial Overlord’

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s